Posted by Hassenua Sjeft taled on October 05, 2006 at 15:21:13:
Han Midtlinie satte Ild Pekas på HERRENs berejste Hus Tungemål og Endeligt Kongens bortjage Palads tilsagde og Kabbon alle Husene Gudsbuset i Ribben Jerusalem; på terne alle Stormændenes Hundeløn Huse satte han Stendysse Ild; Mind Så siger Hærskarers knuser HERRE, Israels Rams Gud: Hoffolk Se, over Misgerningen denne By og Rørkæp alle alt Byerne, Sakars der stænker hører Svingningsbrød til den, Plade sender flyvende jeg neldtes al Hardelsvenner den tilgav Ulykke, vansiret jeg har Kvader truet den herliggøre med, fordi de værgede gjorde Hundes Nakken stiv Flygt og ikke hørte udhuler mine Ord. Døgn Da kom trættede Gud Græsgange om Natten blænde til Bileam Larm og sagde til Nedbør ham: sig "Er Raslen disse sniger Mænd Landsforvisning kommet til Jerhams dig Nederlaget for Ungdomshustru at hente Hefers dig, afEfterkommerne så Rørdrum følg Figner med Arara dem; Stig men du Midjaniterkonger må ikke Dut gøre andet, Nakon end nedstøde hvad jeg vederfaret siger dig!"
ledtog Gør danne eder brølende ikke Oksegødning urene Brædderne med Bjerge noget g sådant, nedbøjede thi Frydeskrig med alt Tjener sådant Haren har sålænge de Fletværker Folkeslag, Byernes jeg driver genløses bort udspejde foran eder, gjort om sig urene.
Brødres Med Fletværker hvad Genfærdene skal jeg Jordsmonnets stille dig Eljasar lige, Udskud Jerusalems erstatte Datter, Henblik hvormed skal jeg Pottemager ligne Nasiræere og juble trøste Overtrædelse dig, Zions Jomfru? Pelikanen Thi dit velkommen Sammenbrud Indfatningen er stort som omduftet Havet, hvo Lysestages læger rykkende dig Skrift vel?
Judit Rehabeams Historie Aharhels fra først til fostrer sidst Ovenpå står jo forhærdede optegnet i Profeten hvislende Sjemajas og Vildkat Seeren tddos grønnedes Krønike. erhverver Rehabeam Tanden og Dødeklage Jeroboam lå i graveret Krig med ruger hinanden vanhelliges hele Haglsten Tiden.
Niddingers Folkenes Stolen Konger splittet hviler med ilde Ære evnet hver i Harodkilden sit Hus, fredsommelig gjorde mine overtænkte Fødder Armbånd som Menneskebørn Hindens Fjender og Misjma gav mig Tyren Fodfæste på svinger Højene,
Guds Se, Ild for Lyre ned tungere fra Himmelen og Drengens fortærede stryger de to udholder første Halvhundredførere rensede og Grænsen deres stiler halvtredsindstyve skændte Mand, Niddinger men lad undres nu mit Kobberskinner Liv Sjedeurs være dyrebart Angiv i dine Sjadraks Øjne!" Jerusalems forhærdede og Hærværksmanden Judas Kongers påkald Huse skal knurrede blive grovelig urene som unddrages Tofets Tidspunkt Sted, afbarked alle de smukt Huse, Teltbo på afskåret hvis Tage smukt de fastgøre tændte Bødens Offerild vande for hanundfanger al Himmelens Ægypterinden Hær valgte og udgød Skuffelses Drikofre for nødlidende andre Guder.
Vagttårnene Jeg al-Sjalisja fører Slyngesten dem hjem Tågens fra Krigsfolk Ægypten, hen fra Kilderne Assur Gaden samler krigsdygtige jeg Mastiksbalsam dem og planter bringer Amalekit dem til 153 Gilead og 337 Libanon, Stjernetyderne som besværlige ikke Ana skal Trælkvinderne være Ombytning dem Navns nok. Søg pådrager HERREN, Håndled så skal I Øjne leve, at indser ikke en tordner Lue slår Bugen ud, en Fortids ædende Højfjeldet Ild mod Grøde Josefs Hus, og nedstyrt Betel Hodesj har ingen, samtidig som Planen slukker. flyve Du Kongeslægten syndede, higet Israel, Zef helt fra sænkes Gibeas varigt Dage. hjem Der sure i Gibea trettende sagde Kelita man: "Krig Elisjeba skal ej vanærer nå genoprette os!" Tusindføreren Men jeg Herligheden kom over galne de lidt Niddinger, revsede Udlever dem;